Un mes de loita contra a LOMCE nas nacións oprimidas do Estado

O vindeiro 16 de febreiro, Erguer. Estudantes da Galiza convoca unha folga estudantil no ensino medio e universitario, unha folga plenamente galega e autoorganizada polo estudantado do país.

No marco da cooperación internacionalista que teceu Erguer con outras organizacións estudantís, esta folga formará parte do febreiro en loita contra a LOMCE, tres semanas consecutivas de folgas nas nacións oprimidas do Estado español. Á do 16 de febreiro convocada por Erguer, súmanse a convocada polo Sindicato de Estudiants dels Països Catalans para o día 9 e a que terá lugar en Euskal Herria o 23 de febreiro, convocada por Ikasle Abertzaleak.

As estudantes galegas somos conscientes de que de que será a través das loitas de liberación nacional e da mobilización do estudantado autoorganizado como conseguiremos enfrontarnos ás políticas privatizadoras e uniformizadoras do Estado español en materia de ensino. A LOMCE é unha lei que ataca o noso idioma e reduce a súa presenza como lingua vehicular, outorgando máis horas ao castelán. Tamén pretende que estudemos a mesma materia en todo o Estado ao recentralizar para o goberno central competencias de educación que pertencían á Xunta, obviando así a existencia de realidades diferenciadas nas nacións e impedíndonos o coñecemento da nosa historia e cultura propias, que contarán con aínda menos presenza da que tiñan nos temarios.

Aspectos coma estes son só exemplos de como empeora o ensino no noso país coa LOMCE. Celebramos no seu momento a supresión das reválidas, que foi a vitoria de moitas mobilizacións nas que a comunidade educativa galega xogou un papel fundamental tanto coas folgas estudantís como liderando os datos de abstención nas probas de Primaria en todo o Estado. Porén, con isto non abonda. Convocamos a folga do 16 de febreiro baixo o lema Construamos un ensino de noso porque como alternativa á LOMCE pulamos por un modelo educativo propio e radicalmente distinto; non nos serve o pacto que se está a cociñar entre as forzas políticas españolas, partindo de premisas preestabelecidas pola LOMCE e de novo artellado de costas á comunidade educativa galega.

Fronte á recentralización de competencias, á redución de horas do galego no ensino, á computación da materia de Relixión para a media, ao ensino memorístico e antipedagóxico, ás subvencións a centros privados e aos recortes nos públicos, a nosa aposta é a construción dun modelo educativo no que o estudantado galego teña voz e no que se analicen as necesidades e problemáticas do noso ensino para darlles resposta. A necesidade de autoorganización do estudantado para a mellora do ensino público é, polo tanto, o eixo principal das convocatorias de folga do mes de febreiro, feitas baixo os lemas Des dels instituts, tombem la LOMQE e Hezkuntza sistema propioa eraiki dezagun (Construamos un sistema educativo propio) nos Països Catalans e en Euskal Herria, respectivamente.

Na Galiza, este curso académico iniciámolo cun referendo realizado o 20 de outubro en centros de ensino medio de máis de vinte comarcas do país no que o 99,9% do estudantado votou “non” á LOMCE. A esta xornada de loita e de participación desde os propios centros seguiuna unha folga contra as reválidas e a LOMCE o 24 de novembro, que contou con máis dun 90% de seguimento e que foi secundada desde as rúas a través de dezaseis mobilizacións en distintas vilas e cidades do país. Cremos fundamental continuar esta loita pola plena derrogación da LOMCE e por un ensino que non a tome como modelo, e por iso saímos de novo á rúa o 16 de febreiro, contando con todas as problemáticas concretas das distintas comarcas e centros ás que nos fomos achegando neses meses previos de traballo mobilizador.

Erguer. Estudantes da Galiza, o SEPC e Ikasle Abertzaleak, as organizacións estudantís das nacións oprimidas do Estado, compartimos boa parte da análise sobre as eivas e necesidades que ten o ensino e sobre as solucións que podemos darlles, sempre partindo da participación activa do estudantado e da identificación dos problemas que a cada quen nos afectan como país.

Tecer solidariedade internacionalista é fundamental tamén na loita estudantil, e por iso neste mes de febreiro o estudantado das nacións oprimidas do Estado saímos á rúa para esixir un ensino público, de calidade e na nosa lingua. Construïm el nostre propi sistema educatiu! Gure hezkuntza sistema propioa eraiki dezagun! Construamos un sistema educativo de noso!

COMPARTIR
PARTILHAR
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Un comentario

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *